118 éves a miskolci villamosközlekedés

 

1897. július 10-én indult el Miskolcon az első villamos a mai 1-es vonalán, a Tiszai pályaudvar és a Verestemplom (ma Szent Anna templom) között. Innen később az akkor még Miskolctól különálló diósgyőri vasgyárba helyi érdekű vasút épült, amit 1906-ban sikerült egységesíteni a villamossal. A város észak-déli tengelyén is létesült egy vonal a Búza tér és a Népkert között, amit 1910-ben Hejőcsabáig hosszabbítottak, majd 1960-ban megszűnt. (Újjáépítése manapság is fel-felmerül egyetemvárosi végállomással, de látva a cég, illetve a város leépülését, nem sok esélyt látok rá.) A tatárdombi vonal 1951-től 1974-ig üzemelt, majd 1951-52-ben kétvágányúsították a diósgyőri vonalat. Aztán 2010-ben jött a Zöld Nyíl projekt…

Röviden összefoglalva ennyi a miskolci villamosközlekedés története, a nem éppen kerek 118. évforduló alkalmából pedig nosztalgiaparádét rendezett a cég, amit talán egy kicsit árnyal a pénteki időpont, így az ország más városaiból esetlegesen érkezni szándékozó érdeklődőknek elég nehéz dolguk volt.

A hosszú tavaszi fotócsendet az immáron szokásos Múzeumok Éjszakája rendezvényén törtem meg, az album első öt képe ezt tartalmazza.

 

Next index page

 

of 2

 

d02-506(2).jpg

c02-203.jpg

d02-508(3).jpg

man-3440.jpg

man-3440 es ot 05-78.jpg

610,m5 es 151.jpg

151(14).jpg

100(20).jpg

625(3).jpg

209(12).jpg

209(13).jpg

151(15).jpg

100(21).jpg

185(8).jpg

185(9).jpg

151(16).jpg

151(17).jpg

151(18).jpg

151(19).jpg

100(22).jpg

151(20).jpg

209(14).jpg

100(23).jpg

185(11).jpg

602(5).jpg