118 éves a miskolci villamosközlekedés 1897. július 10-én indult el Miskolcon az első
villamos a mai 1-es vonalán, a Tiszai pályaudvar és a Verestemplom
(ma Szent Anna templom) között. Innen később az akkor még Miskolctól
különálló diósgyőri vasgyárba helyi érdekű vasút épült, amit 1906-ban
sikerült egységesíteni a villamossal. A város észak-déli tengelyén is
létesült egy vonal a Búza tér és a Népkert között, amit 1910-ben Hejőcsabáig
hosszabbítottak, majd 1960-ban megszűnt. (Újjáépítése manapság is
fel-felmerül egyetemvárosi végállomással, de látva a cég, illetve a város
leépülését, nem sok esélyt látok rá.) A tatárdombi vonal 1951-től 1974-ig
üzemelt, majd 1951-52-ben kétvágányúsították a
diósgyőri vonalat. Aztán 2010-ben jött a Zöld Nyíl projekt… Röviden összefoglalva ennyi a miskolci
villamosközlekedés története, a nem éppen kerek 118. évforduló alkalmából
pedig nosztalgiaparádét rendezett a cég, amit talán egy kicsit árnyal a
pénteki időpont, így az ország más városaiból esetlegesen érkezni szándékozó
érdeklődőknek elég nehéz dolguk volt. A hosszú tavaszi fotócsendet az immáron szokásos
Múzeumok Éjszakája rendezvényén törtem meg, az album első öt képe ezt tartalmazza. |
|
|