Esztergomi retró A 2012 júniusa óta tartó
44 milliárdos hercehurca (aminek kb. felét a közúti fejlesztések tették ki)
után 2015. augusztus 20-án végre átadták a 2-es számú Budapest-Esztergom
vasútvonalat az utazóközönségnek. Ezzel együtt a Siemens Desiro
motorvonatok borzasztó üzemkészsége okán, illetve kapacitásnövelés céljából,
nem beszélve arról, hogy az elvileg csak ideiglenesen otthont jelentő
lajosmizsei vonalról sem merik már elvenni az összeset,
10 év után újra megjelentek a Csörgővel vontatott Bhv
kocsik a vonalon. Eleinte természetesen csak a fecskés változat, szigorúan remot géppel (legfőképpen a 313-assal), aztán ahogy
oldódott a hangulat, szépen előjöttek a classic
M41-esek és a hugyos kocsik, mi több, az eredeti egy vonatpár helyett már egy
piliscsabai betétjáratot is a 40 éves technikára bíztak. Nyáron aztán még nagyobb
bajba került a vasúttársaság: a balatoni dömping elindulásával még a
megkurtított Katicák is lekötöttek néhány motorvonatot, így a meglévőeken
felül egy Debrecenből kölcsönkért vezérlőkocsival
egész nap a vonalon dolgozott egy csörgős inga. A valószínűleg soha vissza nem térő alkalmat én sem hagyhattam ki, így a nyár legvégén, augusztus 24-én ellátogattam a vonalra, a nagyvasúti gépeken kívül pedig természetesen más is a lencsém elé került. |
|
|