Esztergomi retró

 

A 2012 júniusa óta tartó 44 milliárdos hercehurca (aminek kb. felét a közúti fejlesztések tették ki) után 2015. augusztus 20-án végre átadták a 2-es számú Budapest-Esztergom vasútvonalat az utazóközönségnek. Ezzel együtt a Siemens Desiro motorvonatok borzasztó üzemkészsége okán, illetve kapacitásnövelés céljából, nem beszélve arról, hogy az elvileg csak ideiglenesen otthont jelentő lajosmizsei vonalról sem merik már elvenni az összeset, 10 év után újra megjelentek a Csörgővel vontatott Bhv kocsik a vonalon. Eleinte természetesen csak a fecskés változat, szigorúan remot géppel (legfőképpen a 313-assal), aztán ahogy oldódott a hangulat, szépen előjöttek a classic M41-esek és a hugyos kocsik, mi több, az eredeti egy vonatpár helyett már egy piliscsabai betétjáratot is a 40 éves technikára bíztak.

Nyáron aztán még nagyobb bajba került a vasúttársaság: a balatoni dömping elindulásával még a megkurtított Katicák is lekötöttek néhány motorvonatot, így a meglévőeken felül egy Debrecenből kölcsönkért vezérlőkocsival egész nap a vonalon dolgozott egy csörgős inga.

A valószínűleg soha vissza nem térő alkalmat én sem hagyhattam ki, így a nyár legvégén, augusztus 24-én ellátogattam a vonalra, a nagyvasúti gépeken kívül pedig természetesen más is a lencsém elé került.

 

Next index page

 

of 2

 

dsc_0014.jpg

dsc_0024.jpg

dsc_0028.jpg

dsc_0035.jpg

dsc_0037.jpg

dsc_0040.jpg

dsc_0044.jpg

dsc_0046.jpg

dsc_0052.jpg

dsc_0054.jpg

dsc_0055.jpg

dsc_0056.jpg

dsc_0059.jpg

dsc_0060.jpg

dsc_0062.jpg

dsc_0063.jpg

dsc_0065.jpg

dsc_0068.jpg

dsc_0071.jpg

dsc_0074.jpg

dsc_0077.jpg

dsc_0078.jpg

dsc_0080.jpg

dsc_0083.jpg

dsc_0085.jpg